Ervaringen

Ervaringen

Na een verhuizing als samengesteld gezin met 9 personen heb je héél veel spullen en dozen die een plek moeten krijgen! De grote kamer, waar we alles wat nog uitgezocht moest worden in dozen hadden staan, was voor mij niet meer te overzien. Susanne bood mij haar hulp aan en ze had er zoveel plezier in! Fijn vond ik dat ze respectvol omging met spullen, die voor mij emotionele waarde hebben. Ze hield mij steeds bij de les om door te pakken. De kamer was compleet veranderd. Er was orde en overzicht.

G. te Dordrecht

Omdat ik naar een levensloopbestendig appartement wil gaan verhuizen, wilde ik mijn huidige woning verkoopklaar maken en veel spullen opruimen. Ik overzag het niet om dit in mijn eentje te doen. Tijdens het intakegesprek maakte Susanne al een goede en kundige indruk. Ook tijdens het opruimtraject verliep het contact heel prettig en bood zij mij een luisterend oor. De duidelijke planning en de lijsten met opruimcriteria vond ik erg handig, ze had ook veel praktische oplossingen. Fijn dat zij ook gelijk alle spullen voor mij afvoerde, want dat kan ik niet zelf. Ik heb ook echt geen spijt van alle spullen die ik heb weggedaan.

Mevr. H. gemeente Molenlanden (76 jaar)

Een greep uit de reacties op de workshop “Opruimen” welke ik verzorgd heb bij de Volksuniversiteit:

 “Verhelderend. Zeer herkenbaar en veel praktische tips gekregen om toe te gaan passen thuis”.

“Leuk, inspirerend, inzicht –> aan de slag!”

“Handige tips voor praktische toepassingen”.

“Bewustwording van mijn valkuilen”.

“Veel nuttige tips gekregen”.

“Echt een eyeopener en fijne houvast regeltjes”

Deelneemster aan workshop voor mantelzorgers: “Hoe krijg ik het allemaal georganiseerd”

Het is goed dat de workshop je aan het denken zet. Vaak laat je je leiden door de waan van de dag. Maar moet ik alles wel zelf doen en moet het gelijk nu gebeuren…?!

Ik mag ook tijd voor mezelf nemen om te ontspannen. Dat heb ik nodig.

Mevr. L. te Alblasserdam

Ruim 8 jaar heb ik met Susanne samengewerkt op de financiële administratie van een multinational. Ik heb haar ervaren als een zeer aangenaam, warm en sociaal persoon. Echt een betrouwbare, harde werker en altijd op tijd voor haar afspraken. Oplossingsgericht werken en prioriteiten stellen waren haar sterkste factoren tijdens een zeer hectische reorganisatie. 

oud-collega S. te Gorinchem

Een greep uit de reacties van de mantelzorgers die de workshops “Hoe organiseer ik alles?!”  en “Slim Huishouden” volgden:

 “Ik snap nu dat het zo niet langer gaat, ik moet keuzes maken”.

“Ik ga de tijd voor mezelf echt inplannen, anders is er nooit tijd….”

“Wat een praktische tips, hier kan ik echt iets mee”.

“Dit duwtje in de rug had ik nodig, ik ga aan de slag met wat ik hier geleerd heb”

“Deze middag heeft mij weer nieuwe energie gegeven”

Na een aantal zeer hectische jaren begon ons huis steeds meer op een verzamelplek te lijken. Geen inzicht, geen tijd (willen) nemen en mijn chaotische karakter deden meer kwaad dan goed. Gelukkig was daar Susanne. Wat was het goed om mijzelf de spiegel voor te houden: met gerichte vragen van haar “hoe doe je dit en hoe ervaar je dat” enz. Zo kwam ik erachter welk excuus ik telkens verzon om activiteiten uit te stellen. Dankzij haar inlevingsvermogen, inzicht en behulpzaamheid kon ik stukje bij beetje de regie weer over mijn huis krijgen.

J. te Sliedrecht

Susanne geeft je structuur/ houvast om de zaak aan te pakken. Ik kan een heleboel, maar afscheid nemen van spullen is best een dingetje. Fijn dat wij met de intake hebben gekeken hoe dat wellicht veroorzaakt kan zijn. Dat heeft mij geholpen om dingen helder te krijgen en gemakkelijker afstand te doen van spullen. Ik kan nog niet alles weg doen. Dat heeft ook tijd nodig. Het geeft ruimte in mijn huis en mijn hoofd om met name de kleding te reorganiseren. Nu het eenmaal weg is, lucht het enorm op.

P. te Sliedrecht

Neem gerust contact op.

5 + 14 =