Niet door wat we bezitten zijn we rijk,
maar door waar we van genieten.
John Petit-Senn

 

Mijn naam is Susanne de Bie-Huijzer.
Als kind deed ik niets liever dan mijn moeders keukenkastjes opruimen en organiseerde ik allerlei knutsel- en speelclubjes. Wanneer vriendinnen hun kamer moesten opruimen, stond ik te popelen om mee te helpen. Ik hou van (re)organiseren, structuur en overzicht. Ik word er oprecht blij van. Als je nu denkt dat ik nooit iets vergeet en thuis altijd met een sopdoek en “to do-lijst” loop … of dat het nooit eens rommelig is, dan moet ik je teleurstellen. In huis mag ook gewoon geleefd worden en je moet ook weleens de boel de boel kunnen laten. Als de basis op orde is, ben je zo weer bij.

Het leven is kostbaar en kwetsbaar.
Samen met mijn man zijn we de dankbare ouders van 3 tieners. Jarenlang combineerde ik mijn parttime baan met de zorg voor ons eigen gezin, het huishouden, ons sociale leven en de mantelzorg voor mijn ouders. Ik weet hoe kwetsbaar het leven is. Wat een worsteling het kan zijn om te moeten leren omgaan met AD(H)D. Ik heb van dichtbij ervaren hoe ingrijpend het is om (chronisch) ziek te zijn, wat dementie met iemand doet, of te moeten leven met zware beperkingen. Hoewel mantelzorg best heel intensief kan zijn, ben ik vooral heel dankbaar dat ik het met veel liefde en aandacht heb kunnen doen.

Biezonder georganiseerd voor jou
Vaak heb ik familie en vrienden kunnen helpen met hun verhuis-, opruim- en organiseer klussen. Ik had echter nooit bedacht dat ik daar ook mijn werk van zou kunnen maken. Al ruim 25 jaar ben ik werkzaam in diverse inkoop – en financiële functies bij internationale ondernemingen. Dat doe ik met veel plezier maar toch bleef er iets knagen. Vanuit een behoefte om met mijn talenten en passie wezenlijk iets voor een ander te kunnen betekenen, heb ik de opleiding voor professional organizer bij de NBPO gevolgd. En zo ontstond Biezonder Georganiseerd.
Ik vind het belangrijk mezelf steeds verder te bekwamen en volg om die reden regelmatig workshops, trainingen en doe aan intervisie met collega-organizers.

Het zou fijn zijn om jou ook te mogen helpen. ONTDEK WAT BIEZONDER GEORGANISEERD VOOR JOU KAN DOEN..

Waarom een organizer

Een professional organizer, ook wel opruimcoach genoemd, begeleidt en adviseert personen die meer structuur, orde en overzicht in tijd en ruimte willen hebben. Een mooie volzin van de NBPO*, die aangeeft hoe breed het werkterrein van een organizer is. Op verschillende vlakken in je dagelijks leven kun je begeleiding krijgen.

Is jouw huis best op orde, maar staat je zolder overvol? Of hou jij wel heel veel ballen in de lucht? Een drukke baan combineren met de zorg voor je gezin, je sociale leven onderhouden en ook nog tijd voor jezelf maken is ingewikkeld. Daarnaast heb je wellicht ook nog de zorg voor 1 of beide ouders. Tegenwoordig wordt er veel van ons verwacht, er zijn veel prikkels en social media kan ons het gevoel geven dat we van alles moeten.
Of: je bent alleen en mist juist een partner om samen aan te pakken. Je hebt iemand nodig die je ondersteunt en een zetje in de rug geeft.
Ook het verkopen van je huis of een verhuizing kan behoorlijk wat stress en druk veroorzaken.

Iedereen ervaart onrust anders; voel jij je regelmatig overspoeld door alle verplichtingen of de spullen in je huis? Zijn er dingen gebeurd waardoor je er even niet (alleen) uitkomt? Ik herken die verlammende gedachten: het is teveel, ik overzie het niet of waar moet ik beginnen? Het lijkt dan een grote stap om een opruimcoach in te schakelen; iemand in je huis en leven toe te laten.

Aan de andere kant ….. blijven zitten in een situatie waarin je niet verder komt, is zonde van je energie!

Soms heb je gewoon iemand nodig die echt naar je luistert en je (tijdelijk) ondersteunt zodat jij je weer goed en prettig thuis gaat voelen.
Het is belangrijk dat je ervaart wat het met je doet om besluiten te nemen, in beweging te komen en (opruim)successen te behalen. Want hierdoor krijg je weer de regie over je leven en ontstaat er rust en ruimte in je huis, hoofd en agenda.

 

*NBPO – Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers. 

 

Neem gerust contact op.

9 + 5 =