Waarom een professional organizer inhuren?

Waarom zou je iemand inhuren om je te helpen bij het opruimen en overzicht krijgen in je leven? Dat zou je toch gewoon zelf moeten kunnen. Wellicht heeft iemand dat zelfs al wel eens tegen je gezegd. Of heb je het regelmatig tegen jezelf gezegd; ik moet dit zelf kunnen, ik heb geen opruimcoach nodig.
Toch is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je zelfstandig overzicht en ruimte kunt creëren.


Is dit jouw leven?

  • Je wilt graag meer rust, maar hoe hard je ook probeert, het lukt niet.
  • Je huis is best op orde, maar je zolder staat overvol.
  • Hou jij wel heel veel ballen in de lucht?
  • Een drukke baan combineren met de zorg voor je (grote) gezin, je sociale leven onderhouden en ook nog tijd voor jezelf maken is ingewikkeld.
  • Daarnaast ben je wellicht ook nog mantelzorger voor 1 of beide ouders.
  • Je ondervindt vaak hinder van je ADD / ADHD, autisme of niet-aangeboren hersenletsel NAH,
  • Je hebt een burn-out of bent chronische overbelast door zeer intensieve mantelzorg.
  • Een ingrijpende gebeurtenis zoals een ernstige ziekte, ontslag of overlijden van een dierbare kan er tevens voor zorgen dat het niet lukt overzicht te krijgen.
  • Of  je staat er alleen voor en mist juist iemand om samen aan te pakken. Je hebt iemand nodig die samen met jou aan de slag gaat en een zetje in de rug geeft.
  • Ook het verkopen van je huis of een verhuizing regelen kan behoorlijk wat stress en druk veroorzaken.

Wat hindert jou?

Tegenwoordig wordt er veel van ons verwacht, er zijn veel prikkels en social media kan ons het gevoel geven dat we van alles moeten. Iedereen ervaart onrust anders; voel jij je regelmatig overspoeld door alle verplichtingen of de spullen in je huis? Zijn er dingen gebeurd waardoor je er niet (alleen) uitkomt? Ben je de afgelopen tijd meer bezig geweest met ‘overleven’ dan met ‘leven’ waardoor je het overzicht kwijt ben geraakt?  Ben je vaak zo moe dat je wel wilt, maar niet kunt beginnen.
Ik herken die verlammende gedachten: het is teveel, ik overzie het niet of waar moet ik beginnen? Het lijkt dan een grote stap om een professional organizer in te schakelen; iemand in je huis en leven toe te laten.

Aan de andere kant ….. blijven zitten in een situatie waarin je niet verder komt, is zonde van je kostbare energie!

En geloof mij: je bent echt niet de enige die hiermee worstelt. Ik kende die fases ook. Vaak merk ik dat mensen zich schamen of blijven verontschuldigen, maar dat is echt niet nodig. Ik oordeel niet en van veroordelen is al helemaal geen sprake.

Wat levert het inschakelen van een professional organizer op?

Onrust en stress hebben een nadelige invloed op eigenlijk alles in je leven; je gezondheid, je thuissituatie, je relaties en je werk. Ik kan goed luisteren. Door samen te werken krijg jij meer overzicht. Dit zorgt voor meer rust, waardoor je je sterker voelt.
Het is belangrijk dat je ervaart wat het met je doet om zelf besluiten te nemen, in beweging te komen en (opruim)successen te behalen. Want hierdoor krijg je weer de regie over je leven en ontstaat er meer rust en ruimte in je huis, hoofd en agenda. Hoe heerlijk is dat!

Hieronder zie je een filmpje van de NBPO, waarin nog eens helder wordt uitgelegd wat de waarde van een opruimcoach / professional organizer is.

“Een professional organizer begeleidt en adviseert personen die meer structuur, orde en overzicht in tijd en ruimte willen hebben”. Een mooie volzin van de NBPO*, die aangeeft hoe breed het werkterrein van een organizer is. Op verschillende vlakken in je dagelijks leven kun je begeleiding krijgen. Als coach kijk ik samen met jou waar jij hinder van ondervindt en wat je anders zou willen.

*NBPO – Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers.

Heb je vragen? Neem gerust contact met mij op.

Neem gerust contact op.