Ervaringen van klanten

Ervaringen van klanten

We moeten eigenlijk eerst opruimen, bedacht ik toen het besluit kwam om ons heerlijke grote huis in te ruilen voor een kleiner exemplaar, maar zonder trappen,
Want lang niet alles kan mee.
En we waren dat heus van plan…. Maar: mijn man kan niet goed weggooien, ik te goed .... en daar kwam ruzie van.
Bovendien zijn wij beiden niet meer goed te been en was het ook fysiek niet haalbaar om zoveel weg te ruimen.
Toen vonden we Susanne. Die in staat en bereid was om samen met ons orde te scheppen in de chaos.

Geen idee hoe vaak zij de trappen afliep met haar armen vol spullen voor de kringloop en de vuilstort.
Ze maakte dat wij ook zelf aan de slag gingen, de beneden etage is makkelijker omdat we dan geen trappen hoefden lopen.
Steeds met een paar tassen vol spullen op de rollator naar de ondergrondse containers in de wijk, naar de glasbak, naar de papierbak.
We namen er de tijd voor.
Ontdekten dingen waarvan we niet eens meer wisten dat we het hadden.

Doordat Susanne met ons werkte konden we de moed opbrengen. En omdat zij ook fysiek zoveel deed, kwam het af.
Wat een opluchting dat we niet al die ballast mee gaan nemen in de volgende fase in ons leven.
Wat een opluchting dat we door de ondersteuning van Susanne nu beiden tevreden zijn met de hoeveelheid spullen die we wel meenemen,
Ze heeft ons proces zoveel makkelijker gemaakt in een tijd die van zichzelf al stressvol genoeg is.
Orde in de chaos. Het doet een beetje denken aan de schepping: en er was licht.

Adrie van Hoek - Den Haag

De noodzaak om het één en ander op te ruimen was al jaren aanwezig en door diverse oorzaken zoals gezondheid alsmede de diverse karakters van gezinsleden was het er steeds niet voldoende van gekomen. Wat heb ik genoten van dit traject en Susanne’s steun hierbij. Ik heb de begeleiding als heel prettig ervaren. Sowieso is zij een hele lieve vrouw die altijd bereid is mee te denken en ook aan te pakken. Ze weet ook heel goed de juiste snaar te vinden en in het proces is zij altijd op zoek is naar een nóg betere aanpak of toon. Susanne is een kanjer in haar vak en heeft een erg fijne persoonlijkheid.

We hebben vele en diverse praktische tips ontvangen. Bijvoorbeeld hoe we thuis samen de administratie kunnen oppakken, hoe we de inrichting praktisch en overzichtelijk kunnen maken en hoe we spullen beter kunnen categoriseren.

Naast de praktische tips heb ik ook psychologische inzichten ontvangen. Ik heb bijvoorbeeld het inzicht gekregen dat ik eigenlijk teveel oppak in mijn leven. Ik heb vele interesses. Ook heb ik een veelvoud aan uiteenlopende taken die bij mijn functie(s) horen. Vervolgens heb ik de neiging om uit psychologische/nostalgische overwegingen spullen te bewaren, zoals bijvoorbeeld kinderspeelgoed. Door de gesprekken met Susanne ben ik momenteel serieus bezig mijn leven te versimpelen.
Dit nieuwe inzicht en de nieuwe aanpak hierbij zal ongetwijfeld in het huis weerspiegeld worden. Wat nog wel een uitdaging blijft zijn de karakters binnen het gezin. Het is een lopend proces. Ik ben trots op het resultaat en de complimenten van gasten over de vooruitgang doen me ook erg goed.

Mevr Kaagman - Bleiswijk

Ik koop en verzamel al meer dan 30 jaar. Kocht alles in veelvoud. En bewaarde het dan in zakjes. Ik weet ook niet waardoor dit is ontstaan, maar ik paste door alles bijna zelf niet meer in mijn huis. Ik kon het niet meer schoonmaken. Veel kleding en spullen van vroeger vind ik nog steeds leuk. Toch heb ik samen met Susanne al veel weg kunnen doen. Zij neemt het mee voor goede doelen en dat vind ik een fijne gedachte. Susanne is rustig en geduldig, ze laat de beslissingen bij mij. We zijn een goed team samen.

WMO client in Dordrecht

Door een combinatie van allerlei gebeurtenissen waren wij niet meer zelf in staat om ons huis op orde te krijgen. Er kwamen ineens zoveel spullen ons huis in na het overlijden van mijn schoonmoeder, de verkoop van de winkel en het samenvoegen van twee huishoudens. Het was teveel en alleen lukte ons dat niet.
Door mijn NAH heb ik beperkte energie, al dat denkwerk kost ook veel moeite. Samen met Susanne hebben we op een rustige manier alle ruimtes georganiseerd. Ze heeft veel voor ons afgevoerd naar de kringloop. Nu is het veel makkelijker om alles bij te houden.

M. uit gemeente Molenlanden

Samen met Susanne ben ik mijn huis aan het opruimen en ontspullen. Doordat ik ADD en autisme heb en er een boel energie slurpende zaken op mijn pad kwamen was mijn huis behoorlijk vol met " legdaarmaareven" dingen die ik echt niet gebruik en ook niet nodig heb.  Susanne is voor mij qua karakter...niet overrulend maar wel strikt...de fijnste begeleiding die ik me wensen kan.

WMO Cliënte te Alblasserdam

Na een rondje Google in mijn zoektocht naar iemand die mij kon helpen bij het opruimen en organiseren van het huis van mijn moeder, vond ik de website van Susanne. Direct voelde ik eigenlijk al die online klik. Hetgeen ik zocht, bood Susanne aan en meer dan dat, maar daar kwam ik later pas achter.

Ik heb de telefoon gepakt en we hadden elkaar meteen 45 minuten aan de lijn. Het voelde voor het eerst sinds lange tijd als thuiskomen in een gesprek met een 'zorgverlener'. Mijn moeder heeft NAH (niet aangeboren hersenletsel) en we lopen als familie al jaren op tegen onbegrip vanuit de (medische)omgeving. Bij Susanne niet.

Omdat mijn moeder op korte termijn thuis zou komen moest de afspraak op korte termijn plaatsvinden en ook dat regelde ze! Op haar vrije dag kwam ze naar Den Haag rijden om ons te komen helpen. Waar ik van tevoren had bedacht 'dat doen we wel even', viel dat op de dag zelf toch tegen. Wat bewaart een mens toch veel spullen, spullen die voor mijn moeder allemaal onrust opleverde. Samen met Susanne hebben we iedere kamer onder handen genomen en van vele spullen afscheid genomen.

Waar ik de emotie voelde over hetgeen we aan het doen waren, was Susanne degene die doorging en mij ondersteunde. Waar ik na 2 uur eigenlijk gillend wilde wegrennen, was Susanne degene die zei 'kom op, het komt goed'. And so it did. In middag keken we elkaar aan en konden we de conclusie trekken dat de klus geklaard was. Wat een ongelofelijke opluchting!

Ben je op zoek naar iemand die er voor je is, die doorzet op de momenten dat jij het zelf niet meer ziet zitten, die met een grote warme glimlach helpt om orde in de chaos te brengen? Dan raad ik Susanne van harte aan!

Quirine uit Den Haag

Regelmatig heb ik tegen Susanne gezegd; zie je het nog wel zitten? Zelf zag ik er namelijk geen gat in.
Die overvolle slaapkamers, keuken en garage. "Natuurlijk, het komt goed" zei ze dan, en ze had gelijk.
Doordat zij de leiding nam en een handige werkvolgorde bepaalde kreeg ik de ruimte om keuzes te maken over wel of niet houden.
Susanne stelde ook vragen waardoor ik met andere ogen naar mijn spullen en mijzelf ben gaan kijken.
Ik had dit jaren eerder moeten doen, ik voel me zoveel beter nu!

H. te Zwijndrecht

Ik was toch wel het overzicht kwijt. Ons huis stond vol met spullen die ik gekregen had of zelf gekocht had, maar ook diverse zaken uit een erfenis.
Zelden deed ik iets weg. Regelmatig kon ik iets niet vinden en kocht daardoor heel veel dubbel.

Ik schaamde me erg voor hoe het er in de kamers uitzag. Ik vroeg daarom nooit mensen om te blijven logeren.

Door de hulp van Susanne heb ik weer ruimte in huis. Ik kan gewoon weer mensen uitnodigen.
Achteraf zie ik dat die overvolle kamers me ook weerhielden van andere stappen in mijn leven, het verlamde me gewoon.
Ik had geen structuur in mijn huis en ook niet in mijn hoofd. Nu is mijn huis weer toegankelijk en mijn hoofd ook!!

I. te Gorinchem

Ik zag door de bomen het bos niet meer en wist niet waar te beginnen nadat op onze zolder en in de huiskamer de volle verhuisdozen met de erfenis van mijn beide ouders de doorgang maandenlang versperden. Het was een moeilijke tijd. Ordenen lukte mij nog wel, maar weggooien is altijd al een enorme klus voor me geweest. Aan alle spullen van mijn vader en moeder kleefden mooie, warme jeugdherinneringen.

Wat moest ik weggooien en wat niet? Omdat in die tijd mijn vermoeden van ADD bevestigd werd, raadde mijn psychologe me aan contact op te nemen met Susanne.

De gesprekken met haar heb ik als zeer prettig en helpend ervaren. De zgn. Pommodori-techniek pas ik nog vaak toe. Ook leerde Susanne me dat met het weggooien van spullen de herinneringen niet verdwijnen naar de kliko. Bovendien was haar tip om foto's te maken van waardevolle spullen een heel goede!

Susanne is een aantal keer geweest om mee te denken en soms te helpen tillen of om spullen af te voeren naar een goed doel. Ik vond de mentale steun ook heel helpend. Ik durfde open en eerlijk te zijn, Susanne is een heel geduldige maar ook zeer kundige organizer! Ik zou iedereen willen aanmoedigen de stap te zetten.

Schuld over je grote hoeveelheid spullen, of schaamte omdat je het alleen niet gefixt krijgt, zijn niet nodig. Met jou zijn er velen die in hetzelfde schuitje zitten. Susanne neemt naast haar gezelligheid, orde, rust en vele bruikbare tips mee.

 

R. te Houten

Ik zocht in eerste instantie een opruimcoach die mij kon helpen met opruimen in huis. Door mijn NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel) gaat dat niet zo gemakkelijk.

Susanne is later ook mijn persoonlijk begeleider geworden. Ik heb met Susanne een hele goede klik omdat ze betrouwbaar en zorgzaam is en daarnaast ook punctueel.

Dat laatste is belangrijk voor alle ‘regeltaken’ die we samen oppakten. Ze heeft mij ook enorm goed geholpen bij mijn verhuizing. Zonder haar had ik het niet gered.

PGB client in de Drechtsteden

Het fijne aan Susanne is dat ze altijd positief is. Ik voelde bij haar ook geen schaamte. Het is fijn dat ze meedenkt in wat ik op dat moment nodig heb.
Haar tip ‘Stop met denken, start maar gewoon’ helpt mij echt.

P. te Nieuwegein

Nog steeds ben ik dankbaar dat ik naar de workshop geweest ben die georganiseerd werd door het mantelzorgsteunpunt in Gorinchem. Hier maakte ik kennis met Susanne. Op dat moment zat ik er helemaal doorheen. Ik was net gestopt met werken om voor mijn partner met Alzheimer te zorgen, mijn beste vriendin was overleden en twee van onze kinderen waren ernstig ziek.

In de periode dat mijn partner nog goed was bouwde hij zelf computers. In ons appartement stonden stapels onderdelen, 3 pc’s, en stapels dozen met onderdelen. Zo langzamerhand leek het op een stortplaats en schaamde ik me wanneer er onverwachts bezoek kwam.

De eerste actie die Susanne en ik aanpakten waren de huiskamer, de kasten en de boekenkasten. Onder leiding van Susanne hebben we heel wat weggegooid, verkocht en naar de kringloop en de stort gebracht. Na een aantal sessies hadden we weer een gezellige huiskamer. Wat voelde ik een rust over mezelf heenkomen. Daarna was de rommelkamer aan de beurt. Die is omgetoverd tot logeerkamer zodat de kleinkinderen kunnen blijven slapen. En tot slot de berging. Alles netjes georganiseerd zodat ik alles weet te vinden.

Zonder Susanne was het me nooit gelukt. Ik wist niet meer waar ik moest beginnen. Onder haar leiding ging het eigenlijk vanzelf. Bovendien genoot ik van onze middagen. Susanne legt je niets op en laat de beslissing bij jou. Ook kreeg ik weer zin om dingen in huis aan te pakken. Oude vitrages waar ik me al jaren aan had geërgerd zijn vervangen voor luxaflex en overgordijnen. Elke dag weer geniet ik van ons opgeruimde huis wat me stimuleert om het zo te houden. Hierdoor kan ik de zorg voor mijn partner beter aan. Susanne heeft voor altijd een plaatsje in mijn hart veroverd.

Mevr. P. uit Gorinchem

Door zeer intensieve mantelzorg binnen het gezin was ik overbelast geraakt. Susanne sloot heel goed aan op mijn hulpvraag. Haar begeleiding heeft er mede voor gezorgd dat er meer rust in ons gezin / huis kwam. Er is op veel vlakken structuur gekomen; met een heldere weekplanning, overzicht in alle spullen en ruimtes, ze gaf ook veel praktische tips hoe ik beter overzicht kan houden.

Ik sta weer in mijn kracht. Dit heeft een hele positieve invloed gehad, ook op andere gebieden; ik ben aan een HBO studie begonnen en neem weer deel aan het arbeidsproces.

WMO client uit de Alblasserwaard

Wij wisten dat de verhuisdatum eraan zat te komen, maar ik overzag de hoeveelheid spullen niet die in huis aanwezig waren. Susanne is 5 keer geweest. Tijdens de eerste 4 sessies hebben we het huis dermate op orde gekregen dat het door de keuring heen kwam voor mooie foto's op Funda. En de laatste sessie hebben we nog een aantal opbergruimtes doorgelopen. Nu na afloop heb ik een tevreden en voldaan gevoel. Ons huis was trouwens heel snel verkocht.

H. te Hoogvliet

Susanne geeft je structuur/ houvast om de zaak aan te pakken. Ik kan een heleboel, maar afscheid nemen van spullen is best een dingetje. Fijn dat wij met de intake hebben gekeken hoe dat wellicht veroorzaakt kan zijn. Dat heeft mij geholpen om dingen helder te krijgen en gemakkelijker afstand te doen van spullen. Ik kan nog niet alles weg doen. Dat heeft ook tijd nodig. Het geeft ruimte in mijn huis en mijn hoofd om met name de kleding te reorganiseren. Nu het eenmaal weg is, lucht het enorm op.

P. te Sliedrecht

Neem gerust contact op.