Ervaringen van klanten

Ervaringen van klanten

De noodzaak om het één en ander op te ruimen was al jaren aanwezig en door diverse oorzaken zoals gezondheid alsmede de diverse karakters van gezinsleden was het er steeds niet voldoende van gekomen. Wat heb ik genoten van dit traject en Susanne’s steun hierbij. Ik heb de begeleiding als heel prettig ervaren. Sowieso is zij een hele lieve vrouw die altijd bereid is mee te denken en ook aan te pakken. Ze weet ook heel goed de juiste snaar te vinden en in het proces is zij altijd op zoek is naar een nóg betere aanpak of toon. Susanne is een kanjer in haar vak en heeft een erg fijne persoonlijkheid.

We hebben vele en diverse praktische tips ontvangen. Bijvoorbeeld hoe we thuis samen de administratie kunnen oppakken, hoe we de inrichting praktisch en overzichtelijk kunnen maken en hoe we spullen beter kunnen categoriseren.

Naast de praktische tips heb ik ook psychologische inzichten ontvangen. Ik heb bijvoorbeeld het inzicht gekregen dat ik eigenlijk teveel oppak in mijn leven. Ik heb vele interesses. Ook heb ik een veelvoud aan uiteenlopende taken die bij mijn functie(s) horen. Vervolgens heb ik de neiging om uit psychologische/nostalgische overwegingen spullen te bewaren, zoals bijvoorbeeld kinderspeelgoed. Door de gesprekken met Susanne ben ik momenteel serieus bezig mijn leven te versimpelen.
Dit nieuwe inzicht en de nieuwe aanpak hierbij zal ongetwijfeld in het huis weerspiegeld worden. Wat nog wel een uitdaging blijft zijn de karakters binnen het gezin. Het is een lopend proces. Ik ben trots op het resultaat en de complimenten van gasten over de vooruitgang doen me ook erg goed.

Mevr Kaagman - Bleiswijk

Wij werken als organisatie samen met Susanne. Zij verzorgt af en toe workshops voor onze doelgroep (mantelzorgers). Susanne combineert haar kennis als organizer met haar kennis van maatschappelijk werk, waardoor onze cliënten zich niet alleen in praktisch opzicht geholpen voelen, maar ook in emotioneel opzicht gehoord.

Magda Slimmens - MEE mantelzorg

In de week van de mantelzorg heb ik een workshop van Susanne gevolgd. Haar manier van aanpak, sprak me erg aan. Toen heb ik ook al gelijk een aantal tips thuis toe kunnen passen. Ik liep nog wel tegen het ordenen van de administratie aan. Ik heb aan Susanne gevraagd of ze mij hiermee kon helpen, ondanks de coronacrisis.
Dit kon goed, met beschermende maatregelen zoals handschoenen, mondkapje en de 1,5 m afstand. Ik vond de samenwerking heel fijn. Susanne kan goed luisteren en zich inleven en ondertussen ook dingen uitzoeken en uitleggen. Ook met het overzicht wat ik nu op de computer heb gekregen, ben ik erg blij.

M. te Hardinxveld Giessendam

Na een verhuizing als samengesteld gezin met 9 personen heb je héél veel spullen en dozen die een plek moeten krijgen! De grote kamer, waar we alles wat nog uitgezocht moest worden in dozen hadden staan, was voor mij niet meer te overzien. Susanne bood mij haar hulp aan en ze had er zoveel plezier in! Fijn vond ik dat ze respectvol omging met spullen, die voor mij emotionele waarde hebben. Ze hield mij steeds bij de les om door te pakken. De kamer was compleet veranderd. Er was orde en overzicht.

G. te Dordrecht

Omdat ik naar een levensloopbestendig appartement wil gaan verhuizen, wilde ik mijn huidige woning verkoopklaar maken en veel spullen opruimen. Ik overzag het niet om dit in mijn eentje te doen. Tijdens het intakegesprek maakte Susanne al een goede en kundige indruk. Ook tijdens het opruimtraject verliep het contact heel prettig en bood zij mij een luisterend oor. De duidelijke planning en de lijsten met opruimcriteria vond ik erg handig, ze had ook veel praktische oplossingen. Fijn dat zij ook gelijk alle spullen voor mij afvoerde, want dat kan ik niet zelf. Ik heb ook echt geen spijt van alle spullen die ik heb weggedaan.

Mevr. H. gemeente Molenlanden (76 jaar)

Recent heeft Susanne voor onze Connectgroep (een ontmoetingsgroep voor ouders van kinderen met autisme, ADHD, ADD, PDD Nos etc) een workshop verzorgd. Onrust in je hoofd en huis? Stel de juiste prioriteiten en zorg voor structuur in je huis! Hoe? Dat leerden we van Susanne. Het was een leerzame en interessante ochtend.

 

Heleen Visser - Stichting Welzijn Alblasserdam

Ruim 8 jaar heb ik met Susanne samengewerkt op de financiële administratie van een multinational. Ik heb haar ervaren als een zeer aangenaam, warm en sociaal persoon. Echt een betrouwbare, harde werker en altijd op tijd voor haar afspraken. Oplossingsgericht werken en prioriteiten stellen waren haar sterkste factoren tijdens een zeer hectische reorganisatie.

oud-collega S. te Gorinchem

Regelmatig heb ik tegen Susanne gezegd; zie je het nog wel zitten? Zelf zag ik er namelijk geen gat in.
Die overvolle slaapkamers, keuken en garage. “Natuurlijk, het komt goed” zei ze dan, en ze had gelijk.
Doordat zij de leiding nam en een handige werkvolgorde bepaalde kreeg ik de ruimte om keuzes te maken over wel of niet houden.
Susanne stelde ook vragen waardoor ik met andere ogen naar mijn spullen en mijzelf ben gaan kijken.
Ik had dit jaren eerder moeten doen, ik voel me zoveel beter nu!

H. te Zwijndrecht

Wij wisten dat de verhuisdatum eraan zat te komen, maar ik overzag de hoeveelheid spullen niet die in huis aanwezig waren. Susanne is 5 keer geweest. Tijdens de eerste 4 sessies hebben we het huis dermate op orde gekregen dat het door de keuring heen kwam voor mooie foto’s op Funda. En de laatste sessie hebben we nog een aantal opbergruimtes doorgelopen. Nu na afloop heb ik een tevreden en voldaan gevoel. Ons huis was trouwens heel snel verkocht.

H. te Hoogvliet

Ik koop en verzamel al meer dan 30 jaar. Kocht ook alles in veelvoud. En bewaarde het dan in allerlei zakjes. Ik weet ook niet waardoor dit is ontstaan, maar ik paste door alles bijna zelf niet meer in mijn huis. Ik kon het ook niet meer schoonmaken. Veel kleding en spullen van vroeger vind ik nog steeds leuk. Toch heb ik samen met Susanne al veel weg kunnen doen. Zij neemt het mee voor goede doelen en dat vind ik een fijne gedachte. Susanne is rustig en geduldig, ze laat de beslissingen bij mij. We zijn een goed team samen.

WMO client in Dordrecht

Mijn samenwerking (via PGB) met Susanne ervaar ik als heel positief. Ik zie altijd tegen de afspraken op en dat heeft niets met Susanne te maken, maar meer met dat ik in beweging moet komen en keuzes moet gaan maken. Toch weet ze me te motiveren en weten we een weg te vinden dat er (al gaat het langzaam) wel iets gebeurt. Ik kan me voorstellen dat het voor een coach demotiverend werkt als het zo langzaam gaat, maar dat idee geeft ze me niet. Ze is duidelijk, werkt met een planning die we samen afstemmen. Mijn gevoel en verstand werken niet altijd samen. Als het eenmaal weg is, geeft het inderdaad een fijn en opgeruimd gevoel, maar de weg ernaartoe vind ik best zwaar.
Mijn energieniveau is niet altijd even best, maar Susanne past zich aan de situatie van dat moment aan en dat vind ik erg fijn!

PGB cliënt te Dordrecht

Deelneemster aan workshop voor mantelzorgers: “Hoe krijg ik het allemaal georganiseerd”

Het is goed dat de workshop je aan het denken zet. Vaak laat je je leiden door de waan van de dag. Maar moet ik alles wel zelf doen en moet het gelijk nu gebeuren…?!

Ik mag ook tijd voor mezelf nemen om te ontspannen. Dat heb ik nodig.

Mevr. L. te Alblasserdam

Afgelopen twee jaar heeft Susanne diverse workshops (fysiek en online) georganiseerd voor Servanda sociaal werk. Zij organiseerde voor ons YouTube kanaal diverse presentaties in Corona-tijd, zoals “in-7-stappen-naar-meer-rust”, “Opruimen met kinderen”, “Stress herkennen en aanpakken” en “Je veerkracht vergroten”.

Met haar eigen ervaring als mantelzorger, weet Susanne als geen ander de juiste toon te treffen, maar ook met praktische tips het leven van drukbezette mensen simpeler en overzichtelijker te maken. Keuzes maken, zowel in je leven als op praktisch terrein (zoals “ontspullen”), is iets waar zij als geen ander mensen in kan begeleiden.

Tijdens workshops maakt zij vanuit eigen ervaring makkelijk contact met mantelzorgers én begrijpt hen. Zij gaat naast mensen staan, een eigenschap die veel mensen nodig hebben…een praktische coach die niet alleen praat maar ook van aanpakken weet!

Brenda Otten, Servanda sociaal werk/Mantelzorgpunt

Een greep uit de reacties van de mantelzorgers die de workshops “Hoe organiseer ik alles?!”  en “Slim Huishouden” volgden:

“Ik snap nu dat het zo niet langer gaat, ik moet keuzes maken”.

“Ik ga de tijd voor mezelf echt inplannen, anders is er nooit tijd….”

“Wat een praktische tips, hier kan ik echt iets mee”.

“Dit duwtje in de rug had ik nodig, ik ga aan de slag met wat ik hier geleerd heb”

“Deze middag heeft mij weer nieuwe energie gegeven”

Zo fijn dat we vanochtend met zijn drieën aan de slag zijn gegaan in de garage. Het begin is er en zonder jou zou dit niet gelukt zijn op zo’n korte termijn. We zijn hard aan het werk geweest maar wij vonden het ook gezellig. Nu hopen we het zelf verder op te kunnen pakken.

 

Echtpaar uit Schiedam

Susanne straalt zoveel rust en vertrouwen uit. Daardoor word ik zelf al gelijk een stuk rustiger. Ze kijkt ook echt naar wat ik nodig heb, en wat werkt voor mij. Ze komt niet met een standaard oplossing.

PGB cliënt uit de Alblasserwaard

Nog steeds ben ik dankbaar dat ik naar de workshop geweest ben die georganiseerd werd door het mantelzorgsteunpunt in Gorinchem. Hier maakte ik kennis met Susanne. Op dat moment zat ik er helemaal doorheen. Ik was net gestopt met werken om voor mijn partner met Alzheimer te zorgen, mijn beste vriendin was overleden en twee van onze kinderen waren ernstig ziek.

In de periode dat mijn partner nog goed was bouwde hij zelf computers. In ons appartement stonden stapels onderdelen, 3 pc’s, en stapels dozen met onderdelen. Zo langzamerhand leek het op een stortplaats en schaamde ik me wanneer er onverwachts bezoek kwam.

De eerste actie die Susanne en ik aanpakten waren de huiskamer, de kasten en de boekenkasten. Onder leiding van Susanne hebben we heel wat weggegooid, verkocht en naar de kringloop en de stort gebracht. Na een aantal sessies hadden we weer een gezellige huiskamer. Wat voelde ik een rust over mezelf heenkomen. Daarna was de rommelkamer aan de beurt. Die is omgetoverd tot logeerkamer zodat de kleinkinderen kunnen blijven slapen. En tot slot de berging. Alles netjes georganiseerd zodat ik alles weet te vinden.

Zonder Susanne was het me nooit gelukt. Ik wist niet meer waar ik moest beginnen. Onder haar leiding ging het eigenlijk vanzelf. Bovendien genoot ik van onze middagen. Susanne legt je niets op en laat de beslissing bij jou. Ook kreeg ik weer zin om dingen in huis aan te pakken. Oude vitrages waar ik me al jaren aan had geërgerd zijn vervangen voor luxaflex en overgordijnen. Elke dag weer geniet ik van ons opgeruimde huis wat me stimuleert om het zo te houden. Hierdoor kan ik de zorg voor mijn partner beter aan. Susanne heeft voor altijd een plaatsje in mijn hart veroverd.

Mevr. P. uit Gorinchem

Door zeer intensieve mantelzorg binnen het gezin was ik overbelast geraakt. Susanne sloot heel goed aan op mijn hulpvraag. Haar begeleiding heeft er mede voor gezorgd dat er meer rust in ons gezin / huis kwam. Er is op veel vlakken structuur gekomen; met een heldere weekplanning, overzicht in alle spullen en ruimtes, ze gaf ook veel praktische tips hoe ik beter overzicht kan houden.

Ik sta weer in mijn kracht. Dit heeft een hele positieve invloed gehad, ook op andere gebieden; ik ben aan een HBO studie begonnen en neem weer deel aan het arbeidsproces.

WMO client uit de Alblasserwaard

Ik heb het organizing traject als zeer positief ervaren. De begeleiding van Susanne is heel goed en stimulerend.
Mijn grootste inzicht is wel dat ik het nooit meer zo uit de hand laat lopen en vanaf heden alle zaken bijhoudt.
Ik voel nu meer rust en een overzichtelijk huishouden en administratie maakt me echt gelukkiger.

Mevr. de Bruijn te Dordrecht

Na een aantal zeer hectische jaren begon ons huis steeds meer op een verzamelplek te lijken. Geen inzicht, geen tijd (willen) nemen en mijn chaotische karakter deden meer kwaad dan goed. Gelukkig was daar Susanne. Wat was het goed om mijzelf de spiegel voor te houden: met gerichte vragen van haar “hoe doe je dit en hoe ervaar je dat” enz. Zo kwam ik erachter welk excuus ik telkens verzon om activiteiten uit te stellen. Dankzij haar inlevingsvermogen, inzicht en behulpzaamheid kon ik stukje bij beetje de regie weer over mijn huis krijgen.

J. te Sliedrecht

Susanne geeft je structuur/ houvast om de zaak aan te pakken. Ik kan een heleboel, maar afscheid nemen van spullen is best een dingetje. Fijn dat wij met de intake hebben gekeken hoe dat wellicht veroorzaakt kan zijn. Dat heeft mij geholpen om dingen helder te krijgen en gemakkelijker afstand te doen van spullen. Ik kan nog niet alles weg doen. Dat heeft ook tijd nodig. Het geeft ruimte in mijn huis en mijn hoofd om met name de kleding te reorganiseren. Nu het eenmaal weg is, lucht het enorm op.

P. te Sliedrecht

Wij hebben een jong gezin en tijdens een verbouwing aan ons huis heb ik gevraagd of Susanne mee wilde denken hoe we overzicht kunnen houden.
Susanne heeft mij advies en waardevolle inzichten gegeven. Ze was een fijne steun in de rug tijdens een drukke periode.
Ik heb gemerkt dat wanneer je je kwetsbaar opstelt, je juist sterker wordt.

 

M. te Alblasserdam

Een greep uit de reacties op de workshop “Leren loslaten en opruimen” welke ik verzorgd heb bij de Volksuniversiteit:

“Verhelderend. Zeer herkenbaar en veel praktische tips gekregen om toe te gaan passen thuis”.

“Leuk, inspirerend, inzicht –> aan de slag!”

“Handige tips voor praktische toepassingen”.

“Bewustwording van mijn valkuilen”.

“Veel nuttige tips gekregen”.

“Echt een eyeopener en fijne houvast regeltjes”

Neem gerust contact op.